Tevredenheidsbevragingen
Het hele jaar door willen we kwaliteitsvolle zorg bieden aan onze bewoners. Kwaliteit betekent voor ons voortdurend opvolgen hoe we onze werking mogelijks kunnen verbeteren. Eén van de kanalen om onze kwaliteitswerking te evalueren is het peilen naar de tevredenheid van de bewoners en hun naasten. Doorheen het jaar gebeurt op verschillende manieren:
- Ongeveer 6 weken na opname en nadien jaarlijks wordt een evaluatiegesprek gepland met de bewoner en/of familie waarin een aantal aspecten van de zorgverlening aan bod komen, alsook de tevredenheid over de dienstverlening in het algemeen.
- Iedere ontslagen bewoner en de familie van elke overleden bewoner ontvangt ongeveer een maand na ontslag of overlijden een tevredenheidsbevraging.
- Bewoners in kortverblijf ontvangen eveneens een tevredenheidsbevraging bij ontslag.
Daarnaast nemen wij ook deel aan algemene tevredenheidsbevragingen die worden afgenomen door een extern bureau. Hieronder leest u de resultaten van de meest recente algemene tevredenheidsbevragingen.
Een nieuwe tevredenheidsbevraging voor de bewoners is voorzien in 2026.
VIKZ-naastenbevraging WZC De Samaritaan – 2025
VIKZ-naastenbevraging WZC Hogerlucht – 2025
Tevredenheidsbevraging WZC De Samaritaan – 2023
Tevredenheidsbevraging WZC Hogerlucht – 2023
